Balık baştan kokar ama hata ve kusurun tamamı baştakilerde mi?Elbette suç tamamen baştakilerde değil. Bizler gördüğümüz bir yanlışa yanlış demiyor, bazen göz yumuyor, bazen de destek oluyoruz.Haksızlık, hukuksuzluk,adaletsizlik yapan zalime taraftar olmak zulümdür.Nemelazım ve benim adamım yanlış yapmaz anlayışı ve yanlışı bizim sorumluluğumuz değil mi? Kısacası başta bozuk afedersiniz kıçta bozuk. Ahlâk ve adaletin çöktüğü bir ülkede neremiz doğrudur, düzgündür demekten başka çare yok.Ama bir ümit ışığı yakmak gerekir.Her gün karanlıktan şikayet etme yerine, bir lamba yakmak en doğrusudur.Parasını pulun, malını mülkünü, kaybeden elbette bir şeyler kaybetmiş demektir.Fakat ümidini kaybeden ise herşeyini kaybetmiş demektir.İnşallah gelecek daha güzel olacak.Gecelerimiz çok karardı kararan gecelerin sabahı yakındır inşallah.Yeter ki biz uyanalım, kendimize gelelim.Her insan ben kimim ? Nereden geliyorum, nereye gidiyorum ?Vazifemiz nedir ? Sorularına cevap aramalıdır.Sonumuz ya mükafat veya ceza görmek olduğunu düşünüp hesap gününe hazırlanmalı ve hazırlıklı olarak yolculuğumuza devam etmeliyiz.Allah istikametten ayırmasın sonumuzu hayır eylesin.Amin selam ve dualarımla...
Rafet Özcan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder