Balık baştan kokar ama hata ve kusurun tamamı baştaki yöneticilerde mi?Elbette suç tamamen bizi yönetenlerde değil bizlerlerde de var.Bizler çoğu zaman gördüğümüz bir yanlışa yanlış demiyoruz. Bazen göz yumuyor, bazen destek oluyoruz.Haksızlık, hukuksuzluk ve adaletsizlik yapan zalime taraftaroluyor onu destekliyoruz.Halbuki zalime destek olmak zulümdür.Nemelazım demek doğru değildir.Benim adamım yanlış yapmaz anlayışı en büyük hata değil mi ? Bu bizim sorumuz değil mi? Kısacası başta bozuk ona tabi olanlarda bozuk. Ahlâk ve adaletin çöktüğü bir ülkede neler doğru neler yanlış belli değildir. .Yine de ümitsizliğe düşmemek, bir ümit ışığı yakmak gerekir.Her gün karanlıktan şikayet etme yerine, bir lamba yakmak çare aramak daha doğru deği mi?.Parasını ,malını - mülkünü ve servetini kaybeden elbette çok şeylerini kaybetmiştir.Bununla birlikte ümidini kaybeden ise, herşeyini kaybetmiş demektir.İnşallah gelecek daha güzel olacak.Gecelerimiz çok karardı kararan gecelerin sabahı ise inşallah çok yakındır.Yeter ki biz uyanalım ve kendimize gelelim.Her insan ben kimim ? Nereden geliyorum, nereye gidiyorum ? Vazifem nedir ? Sorularına cevap aramalıdır.Sonunda ya mükafat veya mücazat göreceğimizi düşünerek, hesap gününe hazırlanmalı ve hazırlıklı olarak yolculuğumuza devam etmeliyiz.Allah istikametten ayırmasın, sonumuzu hayır eylesin.Amin selam ve dualarımla...
Rafet Özcan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder